2010/03/22

Vårfeelings och påskpynt

Idag är jag på så väldans gott humör! Jag har lust att ta på mig min nya jeansjacka och bara gå ut och leva! Tyvärr är det lite väl kallt för det än...
Lite ville jag i alla fall fira, så när jag slutade skolan gick jag först ett varv på stan och sedan for jag hem och kokade en kopp kaffe och tog en bit kladdkaka.


Jag måste bara få säga att jag älskar mina kråkmuggar!!Kursiv

Ni som också läser morsans blogg vet ju att hon har en hel del fina idéer. De där vackra påskäggen t.ex. En inte fullt lika bra idé var att välja att skriva ett påskinlägg samma dag som jag.. Nu hann hon ju före mig och det ser ut som om jag härmar henne totalt! :P

Jag håller nämligen också på och påskpyntar lite i lägenheten. Igår sådde jag påskgräs och förra veckan köpte jag världens sötaste kanin på Minimani.



Den här söta hönan handlade jag ppå Cosy living i fjol till påsk, nu får den pryda hyllan i köket tillsammans med mina Tilda-päron.

Tillbaka till morsans fina idéer, jag ville också ha sådana ägg, så när jag var i stan gick jag via Tiimari och köpte lite ägg och fjädrar.


Här är resultatet. Mina ägg blev i en lite mindre storlek än mors, och mina fingar glänser som jag vet inte vad av all lack som gick åt.

1 kommentar:

  1. Gud så mysigt, jag skall oxå plocka fram påsken snart:)

    Tänkte passa på att tipsa om en tävling på min blogg. 5st vinnare av mat & bak produkter från mika design! Var med du oxå:)

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html

    SvaraRadera