2010/03/05

Isutfärder

Igår var som sagt jag, Hampus, Wickman och Evelina ut på isen i nämpnäs. För första gången på veckan var det något som liknade bra väder!


Evelina i hålet :P



Wickman hade med en isborr. 45 cm mitt i faret, ingen risk att gå genom här!



Jag tror jag har ätit grillad korv nästan varje dag det här sportlovet. Och jag som inte ens tycker om korv! Men grillad utomhus går den nog helt bra :P


Idag var det ju verkligt fint väder! Vi var uppe med tuppen, för vi skulle ut med Roger och hans snöskotrar. I Pörtom i morse var det -17 grader, så det var ju aningen kallt, men väl nere i Norrnäs var temperaturen mer lagom, och som solen värmde!


Först skulle näten vitjas.



En 2,5 kg öring fick vi!


Sen skulle den obligatoriska korven grillas! :P Matpaus passar bra när man är hungrig, och här hade vi utsikt över öppet hav.


Yeah, looking good in svärmors halare :P


Här ser ni lite hurudana snödrivor vi kämpat med idag:P Mysigt när snöskotern skär fast och man ska stiga av för att dra loss den och så går snön plötsligt en till midjan :P

Och nu ikväll har jag varit på massage till den smått legendariske Yngve Backman. Det.. gjorde ont :P, men det var skönt. Och garanterat nödvändigt! Rekommenderas starkt!!

2 kommentarer:

  1. Härligt ni ser ut att ha haft det!!! Jag tycker annars heller inte om korv men när man grillar ute är den plötsligt så jätte god :)
    Jag brukade också va på massage till Backman förut och jag gruvade mig för varje gång jag skulle dit och sa aldrig mer efteråt men sen var jag nog där igen ;) Fast nu är det länge sen jag var! Men det hjälpte ju nog!!

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut det där med scoterfärd på isen i solskenet !

    SvaraRadera