2010/03/07

Fettfläckar på tapeterna

Om ni någonsin får fettfläckar på tapeterna så kan jag starkt rekommendera "Vlekken Spray"!
Till lillajul fick ni en julkalender bestående av pepparkakor. Glada i hågen händge vi upp den på väggen i köket och där hängde den tills vi kom tillbaka efter jullovet.
24 vackra stora runda fettfläckar satt som berget mitt på köksväggen. Vi provade med både det ena och det andra, men ja... inga av de tips jag hittat på nätet har fungerat.
För en tid sedan fick vi dock detta Vlekken Spray av svärmor. Jag vågade inte riktigt testa det eftersom bruksanvisningarna typ stod på holländska, men som den handlingskraftige man min far är så sprayade han helt sonika fläckarna när han var på besök här om dagen.
Det var som att bevittna magi. Först blev det mycket större och mörkare fläckar, men de krympte och krympte och krympte och lämnade väggen renare än den kan ha varit på många år!

Vlekken Spray finns att köpas på Halpa-Halli, för nästan ingenting alls!

2 kommentarer:

  1. Ojdå, känner mig lite skyldig...
    Antar att ni inte önskar er en till i lillajulpresent nästa år ? ; )

    SvaraRadera
  2. Haha:P it va e ju tett fäjl it:P

    SvaraRadera