2010/03/31

Underkända prov och shopping

Haha, det provet var underkänt med råge, men som tur var kan jag skriva om det redan den 8.4 och hoppas på bättre lycka då. Det var endast två uppgifter i provet, och den första hade jag inte en aaaning om vad man skulle göra med, så dit for ju hälften av poängen och resten fick jag inte heller att stämma över huvudtaget.

Så, jag tröstade mig med att åka på en liten shopping tur med Evelina. Först var vi till GW-gallerian i Stenhaga och letade lite vårskor åt mig. På mekka hade de 50% rabatt på de flesta skor så jag hittade dessa som fick följa med mig hem.


Sedan for Wickman och Hampus till K-rauta så Evelina och jag gick på några lopptorg istället. På det första stället köpte jag inget, men jag förälskade mig så i en gammal cigarrlåda som såg ut att vara gjort någon gång på 1800-talet. Den var spikad med handsmidda spikar och alldeles alldeles underar. Tyvärr kostade den ju 25€... Fast den var mycket för dyr ångar jag mig ändå lite.. I fell in love.
På nästa loppis gjorde jag mig av med hela 1€! Hittade en bok som lockade mig redan med omslaget. Det såg så magiskt ut på något vis. Och efter att jag bläddrat lite i den så kände jag att jag helt enkelt måste köpa den.


Agnes Cecilia - En sällsam historia av Maria Gripe

Ursäkta den dåliga bildkvalitén, mobiltelefonbilder då jag tydligen förlagt kameraladdaren...

4 kommentarer:

  1. oj, jag älskar maria gripes böcker! Iofs är det säkert fem år sedan jag senast läst något av henne, men jag vill minnas att hon är väldans bra! :)

    SvaraRadera
  2. Jag ha å läst botjen fö mang år sedan, å ja minns att ja tyckt on va bra :) Kanske tillåme kusli om ja it minns häilt fäil!

    SvaraRadera
  3. Det finns en hel serie om Agnes Cecilia, läste dom för typ 10 år sen (hjälp vad jag är gammal!) och var helt fast!

    SvaraRadera
  4. Men Mli, har du inte läst Agnes Cecilia och alla dom andra i serien?? Det är precis böcker i din smak, skulle jag tro! Helt underbara!

    SvaraRadera