2011/02/25

Vem av oss var tröttast tror ni?

Jag försov mig lite i morse. Klockan ringde nog, och jag var så pass vaken att jag minns att jag tryckte på snooze. Trodde jag. Vaknade med ett ryck en timme senare och kunde inget annat än att sucka frustrerat.

Jag: Äh!! Nu har jag försovit mig!
Hampus: Ja, det kunde jag räknat ut med det samma.
Jag: Va? Hur då?
Hampus: Ja, du hoppade till så när väckaren ringde och sen tryckte du ju bara av den. Då är det väl klart att den inte ringer mer!
Jag: Va?? Men hur kunde du veta vilken knapp jag tryckte på då? Om jag tryckte på "stäng av" eller "snooze"?

Tystnad

Hampus: (märkbart irriterad) Jamen, jag vet inte!
Jag: (förvånad över den snabba humörsvängningen) Va? Vad talar du om nu riktigt?
Hampus: (nu argt) Jag vet inte!! Jag är trött!

Varpå han svänger på sig och somnar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar