2011/02/07

Fy på dig, otrevliga människa!

Jag har haft värsta bil-dagen på länge. Kanske värsta bil-dagen nånsin!

Jag skulle på studiebesök i morse, och tog så klart bilen dit.
Tänkte jag skulle ställa mig på Wickmans och Evelinas gård, så jag skulle få parkera gratis, men där var det fullt.
Tänkte att okej, vi tar citymarket-grottan då istället, där man får stå en timme gratis om man har plussa-kort. FÖRSTÅS har ju kortet slutat fungera då!
Nåväl, tänkte jag kunde lägga en euro i någon p-automat bredvid stället vi skulle till, men när jag ska köra upp ur grottan kommer jag inte ut! Den *fultfult ord* dörren öppnas inte! När jag ÄNTLIGEN kommer ut, men en rätt så lång bilkö efter mig, och ska parkera brevid vägen har jag förstås inte tillräckligt med pengar....
Nu börjar det bli brottomt och jag kör runt och letar efter någon gratisparkeringsplats allt mer stressad. Tillslut hittar jag en, parkerkar, och springer iväg och hinner precis till studiebesöket.

När jag kommer tillbaka har jag förstås blivit inparkerad. Suck.
Går iväg till skolan, äter och planerar ett projekt med några skolkamrater och traskar sedan tillbaka till bilen och hoppas jag ska slippa därifrån. Men nej. Inparkerad så det inte finns en chans att komma därifrån och ingen bilägare syns till.
Sätter mig och väntar i nästan en timme innan han behagar dyka upp. Han arbetar i byggnaden bredvid och är rosenrasande på mig.

VARFÖR HAR DU PARKERAT HÄR?! VAR HAR DU VARIT?! DET ÄR FÖRBJUDET ATT PARKERA HÄR!! DET MÅSTE DU VÄL FÖRSTÅ!! VARFÖR HAR DU PARKERAT HÄR
???!!!! DET FÅR MAN INTE!!!!! DET ÄR FÖRBJUUUUUUUUDET!!!!!!!!!!

Okej, sorry, jag visste inte (fann ingen skylt som sa att man INTE fick parkera)... varit på studiebesök, hittade ingenstans att parkera...

Han lyssnar inte ett dugg, utan gormar bara vidare och vägrar flytta på sig innan jag bett om ursäkt tre gånger och lovat att aldrig göra om det.

Så nu gormar jag tillbaka! FY PÅ DIG, OTREVLIGA MÄNNISKA! Som härjar med en stackars värnlös flicka som suttit och frusit i bilen i minusgrader i en timme innan du behagar komma och flytta på bilen. FY PÅ DIG!!!

4 kommentarer:

  1. Livet är inte en dans på rosor alla måndagsmorgnar, jag förstår din ilska, jag har haft liknande upplevelse. Men alla är vid liv och nu känns det väl redan bättre då du fått berätta. Kolla blodtrycket och ta sen en godis!!! Kraaaaam som förr i världen. Anonym är i detta fall Fammo.
    Kommentaren tar inte emot mitt namn som avs.

    SvaraRadera
  2. Han kanske varit osams med frun innan han for till jobbet...

    SvaraRadera
  3. Vilken dum karl!!
    Ett litet tips till dej - ha alltid några euroslantar i handskfacket ,och använd dem endast i en nödsituation till parkeringspengar, då plånboken råkar vara tom på slantar.Då slipper du stress och dumma karlar. Kram mormor

    SvaraRadera
  4. Jo, e brukar allti ligg i e fack i bilin, men he råka å va tomt just tå..!

    SvaraRadera