2010/01/15

Nu är det dags för fredagsmyyyyyyyys

Eftersom vi är så hippa gick vi här om dagen till den populära asiatiska restaurangen Chili Lime på lunschen i skolan. Det var mitt första besök där, men jag kan verkligen rekommendera den! Maten är utsökt och servicen är bra. Läs mer här.


Eftersom jag är bloggare måste jag ju bara skriva om precis allt jag företar mig, så nu när jag klagade över att jag var för snål för att köpa en elvisp i det förra inlägget måste jag ju också berätta att jag nu faktiskt är en stolt ägare till en dylik. (lång mening, I know) Var in på Minimani idag och när vi såg en elvisp för endast 15,90 (och då tänker man ju alltid att den bara kostar 15 fast den egentligen kostar 16 €) så kunde jag faktsikt sträcka mig till att köpa den. (Ni ska nu inte tro att jag faktiskt är snål och sparsam på riktigt, i den här familjen är jag LÄTT den mest slösande och oansvarigaste av oss!)

Har jag något mer nytt nu... Jo föresten, ormarna vi fick (julklappen) har efter lite forskning visar sig vara miniålar, eller kuhlii-ålar. Ibland kan faktsikt urgamla akvarieböcker vara till nytta, fastän de är på finska och fiskens latinska namn har hunnit ändras sedan boken trycktes.

2 kommentarer:

  1. Fin reklam, du äter väl fera luncher gratis nu!
    Det låter lockande, jag saknar vår Thai rest. här i Närpes. Annars bara kan du kolla ditt bankkonto. Ha det gott!

    SvaraRadera