2010/01/27

Jag är duktig

Jag tar tag i saker och ting. Fast egentligen började det väl när svärmor tog tag i saker åt mig. Tack för att du hjälpte mig med det finska teaterreferatet och förlåt för att jag var så motsträvig :P

  • Nu har jag i alla fall fixat sommarjobb (tidigast i världshistorien!)
  • Skrivit klart den skriftliga delen till Närpes-föredraget jag ska ha på finska på fredag.
  • Skaffat en franska bok (Svider lite att lägga ut med 40 € när mer än halva kursen redan gått..)
  • Börjat på en datanätsuppgift som ska vara klar till söndag (men vi ska använda ett program i skolan så den måste också bli klar till fredagen)
Nu ska jag alltså bara läsa 3 finska artiklar och skriva referat på dem, läsa en finsk bok och skriva ett referat på den, skaffa en kostnadskalkyleringsbopk för 60 (!!) € Snäälla mamma...
och ... ja... DET TAR JU ALDRIG SLUT!

Och nu börjar jag verkligen bli irriterad på B-tangenten som inte vill ta...

2 kommentarer:

  1. Om du får välja den finska bok du skall referera själv, så kan jag rekommendera Arto Paasilinnas böcker! Roliga, helgalna och framför allt lättlästa också på finska. Ser att du har att göra, men det är väl bra och kanske också meningen med studielivet!!! Men ta en belöningspaus då oh då, inte alltid godis utan en rask promenad runt kvarteret.Hm hm av sig själv känner man andra......

    SvaraRadera
  2. ... åsså finns ju svärmor kvar...

    SvaraRadera