2010/01/21

Njuter

Sitter ensam här hemma i lägenheten och njuter. Njuter av ensamheten, lugnet, tystnaden, atmosfären, vårt hem. Hampus är hos en kompis och jag har gått runt och småplockat lite en stund, satt igång några tvättar, röjt undan lite.
Det är konstigt hur rofyllt det kan vara att gå och småstäda lite för sig själv ibland, inte så där stressat som när man verkligen måste städa innan man ska ha gäster eller så.
Har tänkt på hur mycket jag tycker om den här lägenheten. Hur mysigt jag tycker vi har det. Mitt favoritrum just nu är väl sovrummet, men köket kunde inte heller bli bättre, och jag är nog nöjd med vardagsrummet också. Det är så skönt att tända några ljus och krypa upp i soffan med en pläd och en bra bok (och kanske lite choklad)

Vårt sovrum. Suddig bild, jag vet, men det blir inge bra med blixt. På sängen syns en del av dagens inköp, en ullpläd och en avprydnadskuddarna. Den andra har jag sytt själv.

Idag har vi shoppat loss på Hemtex, vi fick ett presentkort till julklapp och fyndade riktigt bra idag. Nya påslakan och underlakan, prydnadskuddar och flera olika ljusstakar.

2 kommentarer:

  1. Det låter härligt, vännen!! Ni har det nog gott och trivsamt hos er, det tycker vi alla! :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste nog absolut se till att jag hinner komma på besök före sommaren!
    Låter ju så mysigt såå!

    SvaraRadera