2009/05/15

Vilken lättnad!

JAG ÄR STUDENT!!!

Jag trodde jag skulle dö av nervositet idag. Hampus hade berättat att rektorn ringer först till de som blivit underkända och sedan till de övriga, så om man får ett samtal på morgonen har man rätt att vara nervös, men om det kommer på eftermiddagen är det lungt.

När vi så skulle gå ut första gången på dagis idag tog jag med telefonen, bara ifall om.. Men jag var redan för sent ute. Jag hade redan ett missat samtal och när jag såg vilken tid samtalet hade kommit tänkte jag få hjärtstopp. 09.30. Det är på morgonen!


Sedan försökte jag tänka logiskt, jag boorde ju nog vara godkänd. Det funkade inte så bra, en envis och olycksbådande nervositet bankade bak i mitt huvud och fick mitt hjärta att hoppa över så fort jag tänkte på det.

Jag tänkte att blir jag båda underkänd i studenten och får blodbrödsoppa på samma dag så dör jag. Sån otur kan det väl inte vara meningen att någon skall klara av!

Sedan fick jag till min stora lättnad ett sms av Farmor där hon gratulerade mig till studenten och att hon sett det på När-tv. Gissa om det var skönt att läsa!


Så jag har fortfarande inte fått något bekräftande samtal, men står det på När-tv kan man ju hoppas att det är sant!

3 kommentarer:

  1. hedstrom-karla@nic.fi15 maj 2009 kl. 18:11

    Grattis än en gång till studenten. Jag minns min bävan för 50 år sedan då en klasskamrat ringde och började sitt samtal med orden: " och sju har hudat------- men int du". Strecken betecknar en evighet

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till Studenten!
    Hoppas du slapp blodbrödet oxå... : )

    SvaraRadera
  3. Tack! Blodbrödet fick jag dock genomlida:P

    SvaraRadera