2009/05/10

I'm back

Nu är jag hemma igen från Helsingfors resan.
Tack Åsa för en all inclusive-weekend!
Vi har shoppat (:D), ätit gott(pepparbiff) och varit på bio.(X-men origins: wolverine)
Här sitter Hampus och jag på Berget, bakom Åsas lägenhet.







Det mesta blev inhandlat på HM.
Skjorta för 9.90, lila ormskinnsbikini och flip flops för 4.90.
Solglasögonen av märket pieces inhandlades på Vila för 19.95.

Boken fick jag av Åsa när vi besökte hennes jobb. Det är den femte delen i Vargbröderna serien.
Och ja, jag vet att jag är alldeles för gammal för att läsa dem, men jag var inte för gammal när jag började och jag vill ju veta hur det går!
(Det är precis som på dagis, jag får låtsas att jag ville ha den för systers skull och inte för min egen, att jag bara läser den eftersom jag råkar ha den. På dagiset är det ungefär likadant. Jag låtsas att jag bara leker med barnen, och visar dem hur man kan göra, för inte skulle ju jag kunna tycka att det är roligt att gräva i sandlådan eller bygga med tågbanan! Undrar om de andra dagistanterna har genomskådat mig än...)

Sedan köpte jag det som jag är mest nöjd med. Mitt alldeles eget bonsaiträd! Det är en Zelkova och jag älskar den. Jag hoppas bara att den inte dör...

3 kommentarer:

  1. Jag å vill ha e tådde träd:D

    SvaraRadera
  2. Du kan skaff billit nästa gang du je i huvudstaden:P 16,70 € på Stockman

    SvaraRadera
  3. Det var så trevligt såå att ha er här!
    Välkomna igen!

    Jag köpte oxå ett bonsaiträd igår.
    "Tanten" (samma som betjänade dig) sa att den vill ha ganska liten kruka så man behöver inte plantera om den än. Sen när rötterna börjar synas mycket vill den ha större kruka. Vill man inte hålla på och vattna hela tiden kan man varannan/tredje dag dränka hela krukan i stället.

    SvaraRadera