2009/05/19

Idag har jag hunnit med mycket

Känns det som i alla fall.
Jag har varit i arbetet och så har jag hunnit till Näsby och inhandlat en lyra till studentmössan (vilket var helt bortkastat, den äkta såg exakt likadan ut som den som kom med mössan och fader trodde att det var den "falska" som var den riktiga...)
Så har jag hunnit vara till skattekontoret och tagit ut ett nytt skattekort, varit till stadshuset med tidigare nämnda skattekort och inhandlat ramar till några änglar jag håller på med. Bild kommer senare.

Idag fick vi "goda Nicholailådan" till lunch. Vadå goda, har han den där Nicholai gjort en äcklig en också eller syftar det istället för smaken på personligheten? Finns det en god Nicholai och en ond Nicholai och båda har gjort en låda, så man måste döpa dem efter personligheten för att hålla skillnad på dem?

1 kommentar:

  1. Du har alltid så roliga filosofiska reflektioner! Jag tror att Nicholais låda egentligen inte alls är god, men kanske billig eller hälsosam, men så har man satt adjektivet GOD på den så att folk ska luras att tycka om den...

    SvaraRadera