2009/05/07

Today's news

Mli makes cupcakes.

Det blidde tre sorter. En med dumle innuti, en med pätkis och en total original, utan något smarrigt godis innuti.
Och, jag måste bara meddela, det är faktiskt glasyr ovanpå dem, den råkade bara bli i exakt samma färg som muffinsen...
Tyvärr kan jag inte avlägga någon smakraport, the cupcakes are going to Helsinki i morgon.
(Jag åker till Helsingfors i morgon!!)

När jag var och inhandlade diverse ingredienser förut idag drabbades jag av en släng med snällhet, så jag köpte några tuggben åt Tessi. När alla andra fick godis kunde jag ju inte vara så hårdhjärtad att jag inte köpte något åt de tossiga papegojorna, så då åkte ett paket mini majs ner i korgen också.

Väl hemkommen började jag baka och passade samtidigt på att göra en sallad åt fåglarna. Innehållet: äpple, blåbär, mini majs, gurka, tomat och sallat
Jag tror de gillade den, åtminstone var Rosellas näbb alldeles blå av blåbär när jag råkade gå förbi buren en stund senare.

3 kommentarer:

  1. Men jag avge en smakrapport ( för jag fick smaka en som hade lite glasyr och nästan hade blivit bränd ) De var JÄTTEGODA !

    SvaraRadera
  2. VA?? Ger du sån läcker sallad åt fåglarna?? En sån får du gärna laga åt oss nån gång! :)

    SvaraRadera
  3. Supergoda var muffinsen!
    Hälsar hon som fick äta många! : )

    SvaraRadera