2009/05/28

En dröm gick i uppfyllelse

Idag var dagis på utfärd till en djurgård i Övermark. Där fanns en hel massa djur; får, getter, ankor och hönor och tuppar.
Alla var jättefina, men mina favoriter var ett litet lamm som måste flaskmatas och som följde efter oss som en hund, och så det som gjorde att en av mina barndomsdrömmar gick i uppfyllelse!

En kyckling, en liten söt och mjuk 3 dagar gammal kyckling som jag fick hålla i!!!

Jag har velat hålla en kyckling i handen ända sedan jag som liten såg "Pippi på rymmen" och hon var på en gård där de hade kycklingar och gick och höll en i handen.

Nu ska jag bara få Hampus övertalad att skaffa får och höns och hundar och katter och ...

Idag fick jag en till kallelse till ett inträdesförhör, till socionom den här gången. Inga Veritas årsberättelser att läsa till det här, men dock en förhandsuppgift där jag skall reflektera över mig själv och mina jobb och hobbyer och varför jag borde studera just det här.

2 kommentarer:

  1. Minns en liten Emelie som kröp in bland de några hönor som ni hade som nyinflyttade på Vestergård. Och där bland höbalarna plockade du fram äggen som du var så skicklig på att hitta. Den var den gröna vågen då för 15 år sedan, och vågor kommer ju alltid igen. Farmor blir nostalgisk. Vad ni blev fort stora alla tre!

    SvaraRadera
  2. Nog var det nu en tur att du fick vara på dagis säger jag bara! : )

    Nästa gång du kommer på besök ska jag pina dig med foton från Gotland på små lamm - de är nog föör söta!

    SvaraRadera