2009/05/11

In pain

Mli har ont i armen!


Jag fick sista fästingsprutan igår kväll, så nu löper jag inte risk att få något otäckt TBC, men istället har jag så sjuk arm att jag knappt kan klä av mig själv. Gissa om jag haft en trevlig dag på dagis med alla barnen som vill bli burna hit och dit och alla spel och saker jag ska lyfta med en arm som protesterar mer än milt så fort jag ska lyfta den eller föra den framåt.


Det positiva är ju ändå att det är hela tre år tills nästa spruta! Jag hatar verkligen att få sprutor! Blodprov är helt okej, men sprutor! Det känns så otäckt när man riktigt känner hur sprutan går in i muskeln och genom vissa muskelfibrer och mellan andra. Visst, det går snabbt, men jag kan fortfarande känna exakt hur det känndes.


Nu är det lite spänning på jobbet också! Ett riktigt triangeldrama!

Person A och person B är bästa kompisar (of course..) och de är nu båda störtkära i person C. Person C verkar inte ta så allvarligt på det hela, men person A och B slåss om vem såm ska få sitta bredvid C, vem som ska få ha armen runt henne och vem som ska få pilla henne i håret. Efter en stund ser C allt mer lidande ut men varken A eller B har förstånd att sluta.

Hur skall detta sluta? Kommer C att krossa båda A:s och B:s hjärtan eller kommer hon att falla för en av dem? Fortsättning följer...



Hittade en gammal bild från när jag fick min vespa! (I miss those shoes!)

1 kommentar:

  1. Alltså fortsättningen? jag bara väntar...

    SvaraRadera