2009/11/05

Torsdag förmiddag


Dagen hittills:

+ Det har snöat, visserligen bara lite, men ändå!
- Jag gick fel när jag skulle ha franska och det gjorde även en klasskompis också, så vi satt där och fattade ingenting när läraren babblade på, på finska förstås, om något mail och bla bla bla. Sedan konstaterade vi att vi var i fel rum och fick gå därifrån.
+ Vi var i alla fall två så vi gick fnissande som småflickor därifrån.
- Jag har franska på finska, lycka till med det!
+ Franskan är inte så svår, så det gör inte så mycket (ännu i alla fall)
+ En vän jag inte haft kontakt med de senaste två åren typ ringde mig. Visserligen hade jag råkat ringa upp först helt omedvetet när tangentlåset var av i väskan, men det är alltid kul att höra från gamla bekanta. Speciellt när de är artiga för en gångs skull!

Det har alltså varit en ganska bra morgon för mig. Nu har jag ledigt några timmar och sitter i lägenheten och försöker övertala min mage att klockan bara är halv 11 och att det är lite för tidigt för att äta lunch, men det vill den inte riktigt gå med på...

Det börjar kanske snart vara dags att klä bloggen i vinterskrud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar