2009/11/26

Brunt papper, lack och snören

Nu är det nästan lillajul så det börjar väl vara tillåtet att lägga upp lite julsaker.
De flesta julklapparna är faktiskt redan köpta och inpaketerade, men några återstår ännu...
Som ni ser så fortsätter jag på samma tema som jag hållit mig till nu redan ett bra tag. Jag tycker om brunt papper och snören, och lacken sen, Hampus påstår att det luktar konstigt och rynkar lite lätt på näsan när jag tar fram lackstången, men jag tycker att det luktar gott!
De två år jag redan haft lacksigill på mina julklappar har jag gjort dem i förväg och limmat på dem sen, men i år gör jag dem på plats, det är ju lite krångligare, man kan inte direkt byta ut ett mislyckat, men det känns lite mer äkta på det här sättet.
Vad finns det tro i här?!

Sedan gjorde jag också lite julpyssel här om dagen, brasdoftstrutar. Strutar av brunt papper fyllda med kanelstänger och stjärnanis. De ska läggas i brasan och sprida en julig doft. Jag har inte prövat någon ännu, vi har liksom lite brist på öppna spisar här i lägenheten, men jag har några försökskaniner som jag tänkte pracka på strutarna nu i helgen.



Flera helger har jag tillbringat ganska mycket tid i mors pyssel-/syrum. Jag har sytt flera olika versioner julstrutar. Några ska ges bort, men två har jag tagit med hit till Vasa. Tanken är att de ska få hänga där i köket och samla på sig godis fram tills vi åker hem till Närpes över julen, men frågan är hur länge det tar innan någon plundrar dem... *hrmm*

1 kommentar:

  1. Jag tror jag ha varit ganska snäll det senaste året!! Vissssst!

    SvaraRadera