2009/10/25

Vintertid

Det är lite småjobbigt med vintertid. Visserligen tycker jag att det inte finns något som är bättre än den, för då får man sova en timme längre på morgnarna. Men samtidigt får den där lilla timmen kroppen helt förvirrad innan man vant sig. Hela dagen har jag trott att klockan är mycket mer än vad den faktiskt är, speciellt då klockan i telefonen inte var omställd fast jag trodde att den var det. Lite förvirrande? Låt mig ge er ett exempel.

I bilen på väg hem till Pörtom idag tittade jag på klockan och konstaterade att den var 15.00. Eftersom jag redan då var lite småtrött (av en massa slöande + det regniga vädret) så tröstade jag mig med att klockan ju faktiskt egentligen borde vara 16.00, men sedan visade det sig att klockan bara var två och då blev min tidsuppfattning helt förstörd.

Varför känns det mycket kallare när det är en par grader på plus och det är regnigt och ruggigt än vad det gör när det är en par grader på minus och snö? Kylan och fukten letar sig ända in i märgen och äter sakta upp en innifrån så fort man sticker näsan utanför dörren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar