2009/10/23

Pojkar och deras leksaker

Pojkar blir aldrig för gamla för leksaker tydligen. Medan vi flickor snällt får sluta med dockor någon gång mot slutet av lågstadiet så får pojkarna fortsätta leka med sitt dag ut och dag in. Lite orättvist det där!
Visserligen ändras deras leksaker kanske liiiite, men ändå..!

Hela hösten har min andra hälft varit besatt av extraljus. När han hittade några billigt i Vasa köpte han dem genast, monterade dem och var väldigt nöjd. En tid.
Sedan behövdes ett par till för de första var så små så det skulle se bättre ut med fyra än med bara två. Visst visst...

Och vad köper han inte idag, om inte ett par till! Den sort som han alltid velat ha! OCh billigt dessutom!

Ja, jag vet inte jag, men med tanke på att han nu har 3 par extraljus vet jag inte om slutsumman faktiskt är så billig som han vill tro...

Men det är ju ganska sött nog ändå, att se hur uppspelt en man kan bli över ett par små lampor att sätta på bilen.

3 kommentarer:

  1. Kanske ni kan sätta varistt ljus på era cyklar?

    SvaraRadera
  2. .... fast jag ska snart ta hem min Barbapapa! Du kommer att bli såå avundsjuk när du ser den! : )
    Dessutom har jag aldrig knappt läst en Barbapapa-bok heller men...

    SvaraRadera
  3. Ja vill gärna höra vad H tycker i din framförda åsikt? Den har ju en viss betydelse i sammanhanget!!!

    SvaraRadera