2009/06/01

studenten

Så var det äntligen över, och jag fick min vita mössa utan att snubbla när jag skulle hämta den.
Presenter fick jag också gott om, bl.a. den här minilaptopen som jag sitter och skriver på just nu :)
Tyvärr höll lyran på att lossna från mössan när vi skulle till Fagerö, så jag fick gå med min mössa i handväskan istället för på huvudet som alla andra. Detta gjorde att de flesta inte förstod att även jag var student och helt enkelt hoppade över mig när de gratulerade resten i gänget...

Nu tycker jag officiellt inte om Åo Akademi! Tyvärr Rita, men så är det bara.
Jag har inte fått någon kallelse till något inträdesförhör trots att jag haft speciallärarlinjen på första plats i ansökan.
En ansökan som jag VET att jag skickat, men som Åbo Akademi efter en hel dag i telefon lätt snorkigt påstår att jag inte skickat. Att det kunnat bli något fel i övefringen och att det inte är mitt fel verkar inte existera för dem. MITT FEL, JAG HAR TYDLIGEN INTE SKICKAT IN NÅGON ANSÖKAN. Sök på nytt nästa år, tack och adjö.

BLÄ, säger jag!

2 kommentarer:

  1. Usch då va harmlit:/

    SvaraRadera
  2. Jag förstår!!! Jag sku oxå vara dyngarg (får man skriva sånt i din blogg?)... (men det är inte Åbo Akademis fel utan Utbildningsstyrelsen som sköter samsökningen till universitet i Finland - nytt system för i år)

    SvaraRadera