2009/06/08

Det ska då alltid vara något!

Så var den semestern slut. Idag började jag som simövervakare kl 09.30 vid simbassängen.
Genast när jag kom dit hade vi förstås problem. Vattnet var inte mer än 15,5 - 16 grader. Jätttekul för de som var första dagen i simskolan idag och fick nöja sig med bara en kvart i vattnet. Temperaturen började dock stiga och nu när jag slutade hade den orkat upp till 19 grader.

Problem två: Eftersom det pågår omfattande byggnadsarbete vid skolan produceras en hel del damm. Lägg till några enorma jord, sand och stenhögar plus en irriterande vind och vad har vi då? Jo, en hel massa skräp i vattnen. Det samlas på bottnen och gör att allt ser superskitigt ut.

Problem tre: Kloret i vattnen jobbar bara med skiten på bottnen och struntar i de bakterier som de borde åtgärda. Åtgärd: höj klorhalten i vattnet, vilket gör vattenvärdena helt åt skogen.

Irritationsmoment: Personer som står och klagar på hur det är tillställt i år. De skyller på vaktmästaren. (fast det verkligen inte är hans fel, inte hans fel att det pågår en massa ombyggander och renoveringar, inte hans fel att bassängdammsugaren i närpes är för dyr för att kunna lånas ut till vår bassäng, inte hans fel att det är första året han gör det här, inte hans fel att ingen berättar något om hur saker ska skötas, osv osv)

Problem fyra: Hälsovårdsmyndigheterna kommer imorgon och ska ta några omfattande prover. De kunde ju i alla fall ha väntat tills vaktmästarn fått en chans att reda ut allt trubbel först! Så jag hoppas att det inte finns några större fel trots våra problem. Jag behöver mitt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar