2009/06/09

Läsa

För första gången på länge har jag tid att läsa. Jag är en riktig bokmal som älskar att sluka bok efter bok. Nu blev jag just klar med "Nefer - Faraos son". Jag tycker om böcker och filmer som utspelar sig "förr i tiden". Den här boken var helt bra nog, men den var lite platt. Den saknade djup.

Det gör däremot inte den andra boken som jag håller på med för tillfället. Den andra boken i "Twilight"-serien, "När jag hör din röst". Eftersom det är en så spännande bok och jag knappt kunde bärga mig på hemvägen från bokhandeln för att få läsa den så gjorde jag ett väldigt smart drag. Istället för att börja läsa den och plågas av Hampus ledsna blickar när jag inte ser något annat än boken alla vakna timmar i dygnet så gjorde jag honom lika beroende av den som jag. Vi är alltså medelålders och läser boken högt för varandra, ett kapitel var. (och det funkar, Hampus är nästan lika ivrig som jag att få veta hur det ska gå)

1 kommentar: