2011/11/06

Två färdiga projekt

Vantarna jag tjatat om den senaste tiden är äntligen färdiga. Jag blev riktigt nöjd med slutresultatet faktist, även om jag var lite nervös över broderandet innan.


Dagen har spenderats i garaget tillsammans med fästmannen. Han har pysslat på med sina små projekt och jag med mina. För ett tag sen köpte jag ju lite svartek, och innan jag sätter tänderna i de kommande knivprojektet tänkte jag att det var bäst att se lite hur eken var att arbeta med. Är så van med att arbeta med horn nu, så det var riktigt roligt att jobba med ett material som var så pass lättarbetat som trä.


Bildserie från träkloss till färdig nål.

En ganska oansenlig träkloss....

...sågas till och raspas, filas, sandpappras..



...fästmannen ställer så snällt upp och borrar lite hål..

Slutresultatet! Nålbindningsnål i svartek, oljepolerad upp till 2000 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar