2011/11/02

Garn

 De nålbundna vantarna är i princip klara nu, dom ska få sig lite broderier innan dom skickas iväg bara.

När jag var in efter broderingsgarnet idag föll mina ögon också på lite ullgarn i en vacker blå färg. Det fick komma med mig hem, och väntar nu snällt i skrubben tillsammans med gutefårullen jag fått av svärföräldrarna på kommande projekt.
Jag har snöat in ganska mycket på Novitas Huopanen-garn, men nu börjar det vara dags att vidga vyerna lite. Det kan ju finnas annat garn som funkar lika bra.


De grå nyanserna är alltså Guteull och det blå är Fritidsgarn från SandnesGarn. Vi får väl se, vi får väl se!

3 kommentarer:

  1. Fritidsgarn e jättebra garn! Huopanen krymper mer än fritidsgarn och blir mjukare och skönare...

    SvaraRadera
  2. Intressant, får se hur det blir när man nålbinder med det :)

    SvaraRadera
  3. Så fint du gör. De ser riktigt varma och goa ut.:-) Stina

    SvaraRadera