2011/11/08

Gaffelpåtade snoddar

När man har mycket på gång, massor med olika projekt man tänkt ta tag i... då borde man ju rimlightvis göra det också. Men igårkväll hade jag inte alls lust att kasta ens den minsta blick mot den väntande projekthögen. Istället började jag på ett helt nytt och spontant projekt!

Vad det blir får ni se senare, men till projektet behövdes påtade band... Jaha, tänkte jag, och googlade runt lite.  Där fick man lära sig ett nytt hantverk igen. Eftersom jag inte råkar ha några slynggafflar liggandes, och eiffeltornet jag övade lite med igår inte var så ändamålsenligt, var det bara att traska iväg till närmsta träd idag efter en grenklyka - och vips hade jag mig en vääldigt provisorisk gaffel.


Själva tekniken är inte alls svår, men för att få riktigt jämna och fina band behövs nog lite mer övning...
Den som är uppmärksam skymtar också det nya projektet som ligger så blått och vackert där i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar