2011/11/15

En mössa och en väska

När jag fyllde år fick jag ett paket i postlådan. Ett paket jag glatt slet upp samtidigt som jag samtalade om något ovesäntligt med mor. Utan att se efter stack jag därför lika glatt ner handen i paketet, ryckte instinktivt ut den igen samtidigt som ett väldigt ovikingiskt (ja, det finns ett sånt ord!) skrik.
Vad som fanns i paketet? En päls! Inte riktigt vad jag förväntade mig att känna kanske, men såfort jag insåg att det inte var något levande som kunde tänkas bitas i paketet blev jag väldigt glad. En bit päls kan alltid komma till användning.

Det har den gjort nu också, och resultatet kan ni se här:

En vikingatida pälsmössa för kalla dagar. Otroligt varm och skön!

(Dehär är ju typ bästa bilden på mig ever, men mössan syns bättre här..)

För ett tag sedan skrev jag om att jag lärt mig påta snoddar också, jag behövde nämligen sådana till ett litet projekt jag började med en sen kväll när jag egentligen redan borde ha lagt mig. Nu är det klart i alla fall:

En väska a la 1300-talet. Kommer att passa bra till min Herjolfsnesklänning sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar