2011/11/29

Etiketter

De senaste dagarna har jag pysslat med lite julklappsetiketter. Jag har gjort liknande flera år, men för att få lite variation försöker jag alltid hitta på något nytt.

Den här gången blev det att utnyttja lite saker jag redan hade hemma, grått och naturvitt papper samt glansbilder i form av charmiga tomtar. För att få pappret att se lite äldre ut målade jag försiktigt med oljekritor i kanten och suddade sen ut det.


Sen var det bara att limma dit en tomte, slå hål och fästa ett passligt snöre.


I fjol blev det väldigt enkla etiketter med vit bakgrund och en röd ram. Det kanske syns om ni tittar noga på översta paketet.. Hade tyvärr ingen annan bild på dem än den här.


Året innan det gjorde jag dessa:


Samma gråa papper som en del av årets etiketter är gjorda av, men med texten till Stilla natt som bakgrund och olika änglar påklistrade ovanpå.

Sen hittade jag inte fler bilder, men jag tycker mig minnas att jag gjorde en större modell för fler år sen, dubbelvikta papper, med julevangeliet påklistrat och sen svartvita bilder på Maria och Jesusbarnet ovanpå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar