2009/12/16

Winter outside

Härligt!
Igår snöade det och idag när man stiger upp och tittar ut genom fönstret ser det ut så här:


Igår hade vi över Wickman och Evelina och firade att vi nu har jullov. Ja just det, vem har jullov, vem har jullov...? Moa! (det där var franskans jag då och inte namnet moa...)
Vi lyxade till det lite och gjorde en av de godaste maträtter jag vet; pepparbiff. Mums!

Nu ska vi ut och försöka hitta de sista julklapparna, och sedan drar vi hem till Närpes över julen. Hoppas bara snön håller i sig nu...

3 kommentarer:

  1. God Jul till er båda !
    Je = jag, mon = min
    C´est moi = det är jag. En annan har ju gått en fransk kurs på ålderns höst, så försök inte lura mig.
    Embrassement från farmor.

    SvaraRadera
  2. Ja, men ja skriva ju a som man uttalar a! :P Du säjr ju itt moi, utan du säjr ju moa

    SvaraRadera
  3. Samma gamla farmor!16 december 2009 kl. 15:51

    jutt he!

    SvaraRadera