2009/12/19

Hej hopp!

Det är kul att leta julgran i snöstorm! Det känns liksom på riktigt då. Man fick ju alltid pulsa fram i snö upp till låren förr när man var liten och följde med pappa och letade julgran. Visserligen hade man kanske lite kortare ben på den tiden, men man vadade i alla fall inte fram i vatten upp till knäna som det varit de senaste åren.


På tal om hur det var när man var liten så var jag med mor och farmor på den här familjens sista lågstadiejulfest i torsdags. Syster börjar bli stor hon också.
Det var ett riktigt traditionellt julfest, precis som när jag gick där. Ettan och tvåan hade sitt julspel, även om det konceptet ändrat lite. När jag gick där lärde vi oss repliker och allt, numera sjunger de bara några sånger... Trean och fyran spelar mest flöjt och sjunger, och de hade också lucia för oss. Och så de äldsta barnens teaterstycke förstås.
I år var det "Serverat Ers majestät" och när jag gick i sexan hade vi "Råttfångaren från Hammel"

Igår fick jag också ett meddelande att det finns ett paket åt mig på Cosy Living, så idag var jag och hämtade det.



Innuti gömde sig det här:


Tack för födelsedagspresenten Åsa!

1 kommentar: