2009/12/01

1 december

Första december, första luckan i advetskalendern. (Jag väntar fortfarande på min chokladkalender!)
Jag borde se över franskaförhöret i morgon, och likaså bläddra genom kommunikationspappren till tenten i morgon, men istället har jag storstädat lägenheten. Det gäller att passa på medan man har inspiration!

Igår var vi över till Evelina och Wickman en stund och medans pojkarna värmde moderkort med värmepistoler och andra manliga saker satt jag och Evelina och pratade om julen i lågstadiet (ang förra inlägget).
Det är riktigt så man saknar den där spända, uppsluppna stämmningen som råder i skolan de sista veckorna före jul, med ringdanser genom skolan, papperspåsarna med pepparkakor, russin och mandariner, julfestövningarna...
Sedan konstaterade jag att det inte bara är lågstadiejularna jag saknar utan också gymnasiejularna. När ska jag få gå på bal igen?! Julbalen som var vinterns höjdpunkt, speciellt de år jag själv var med och ordnade den...

Nej nu ska jag nog ta och läsa lite på mina tenter istället för att sitta här och svamla och vara sentimental. Ikväll ska det bakas pepparkakor!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du verkar göra för många saker samtidigt! Går det bra. Vet du att det går lätt att kavla ut p-kaksdeg mellan gladpac. Då behöver man inte ha så mycket mjöl. Lycka till med allt du har för händer!!Kram.

    SvaraRadera