2009/12/04

Jobba jobba

Jag hann knappt sätta tänderna i min frukost på caféet i morse innan telefonen började surra. Kl 11 skulle jag ha behövt infinna mig på Halpa Halli i Närpes. Nu var ju det inte riktigt möjligt, men tre i eftermiddag började jag och slutade nio. Där rök den hemmakvällen med familjen.
Jag ska jobba i morgon också, trots att jag sett fram emot att få en lugn och avslappnad helg med långa sovmorgnar.
Nåja, lön blir man ju aldrig sur av, så man får väl bara passa på och vara tacksam när man får chansen att tjäna lite extra.
En annan sak man aldrig blir sur av är shopping! Oj oj vad jag njöt av att få shoppa lite kläder för ovanlighetens skull! Ett par byxor, en sån där stor och slapp tröjja och en pälsväst hde jag i mina kassar när jag vände hemåt igen, och icke att förglömma - ett bälte av riktigt läder. Förhopningsvis håller det längre än tre dagar som mitt sista bälte gjorde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar