2009/12/23

Fun in the snow

Oj vad Tessi har haft det roligt idag!

Mor skulle ha lite granris från skogen, så jag tänkte ta med mig Tessi och hämta det.
När jag höll på att klä mig såg jag att grannen stod på gården och klappade henne. Jag var lätt förbryllad, men Tessi älskar ju när människor som kommer till oss tar sig tid att klappa om henne.


När jag väl kom ut hade grannen gått, men då var deras hund där istället. Cosmos och Tessi har efter flertalet rymningsturer från båda sidorna hunnit bli goda vänner, så nu lekte de glatt.
Efter en stund sprang dock Cosmos hem igen, så vi gav oss av på vår skogspromenad.
Nu ville Cosmos vara med igen så han kom springades efter oss, men jag tyckte det var bäst att gå hem med honom så vi vände om.


Då kom sopbilen. Cosmos rusar rätt på och får sig några klappar av sopgubben. Då stiger även en kvinna ut ur sopbilen och båda hundarna får inte bara klappar utan även hundgodis i mängd och massor.


Tessi tycker dock att det är lite orättvist när hon först får en bit och så får Cosmos nästa. Hon vill väl hellre att hon först ska få en bit och så ska hon få en bit till och en bit till och...


Sedan kommer grannen hem och tar hand om sin rymling och jag och Tessi fortsätter ut i skogen. Tessi trivs som fisken i vattnet, och har som allra roligast när det är så mycket snö att hon måste hoppa för att komma fram. Är man lapphund så är man!

2 kommentarer:

  1. Det syns att Tessi och du trivs och har kul i snön Vi önskar er alla en riktigt SKÖN OCH GOD JUL, och så syns vi ikväll!

    SvaraRadera
  2. Tror nog att du har MINST lika roligt som Tessi!!!

    SvaraRadera