2011/01/24

Jag njuter

Dag ett har gått riktigt bra! Sov väldigt.. piggt inatt kan man kanske säga. Somnade inte före mot två-tiden någong gång, och vaknade både klockan tre och klockan fyra inatt och var väldigt pigg. Lika pigg var jag när väckaren ringde 6 i morse, så det var inte alls svårt att stiga upp!

Jag har bestämt mig för att meditera två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen/tidigt på kvällen. Och så ska jag spikmatta mig! Håller på med det nu, och det är så skönt!Belåtenhet är naturlig rikedom,
lyx är artificiell fattigdom.
Sokrates

Sprang på ett ganska bra citat här idag också. Värt att tänka på!

2 kommentarer:

  1. Låter vettigt! Lycka till med ditt "nya" liv! Och visdomsordet är suveränt....

    SvaraRadera
  2. "Mitt nya liv i kampen mot nackontet" Kanske jag ska ta och skriva en bok ;)

    SvaraRadera