2011/01/27

Drömmar...

Jag drömmer om den dag jag klarar Marknadsföring av tjänster-kursen. Den här gången gick det inte vägen, men kanske det blir i höst...

Jag drömmer om en egen gård. Jag kanske t.o.m har hittat den! Måste bara vänta på mindre snö så vi kan kolla lite i vilket skick den är. Ser det bra ut tar vi kanske t.o.m kontakt med ägarna och säger "*host* känner ni för att sälja om något år eller så, ta kontakt med oss *host*".
Hampus har t.om drömt om den, men vad den drömmen betyder ska vi låta vara osagt. I drömmen var nämligen golvet helt sönder och det växte träd inomhus, och jag ville ändå ha huset och han försökte förtvivlat få mig att förstå att vi kan ju inte köpa det, det finns ju inget kvar av det!

Och jag drömmer om den dag då jag kan starta upp mitt drömkar. Ett vackert svartvatten med torv på botten, ett tjockt lager med eklöv och alkottar, en massa rötter och grenar som färgar vattnet härligt brunt och ett gäng fina flytväxter på ytan som skickar ner långa vackra rötter som fiskarna kan gömma sig i. Fiskarna skulle vara chokladguramis och kuhliiålar.
Har sökt inspirationsbilder på nätet, men hittade ingen som var exakt som jag skulle vilja inreda mitt kar, så jag tog fram ritplattan istället och gjorde en egen inspirationsbild!

1 kommentar:

  1. mm.. jag å drömmer om e hus.. å en salong (vilket itt sir rektit omöjlit ut nujust!!!) å en hond... å att vårterminen tar slut å ja får e liv igen.. å att ja ska vinn åp lotto.. Får sii bäre om vi får som vi vill!
    Ja haldär tuman fö "huse erat"! Å vi kmr gärna me å inspekterar! :)

    SvaraRadera