2011/01/11

Brister

Jag tror jag har kalkbrist eller något, pimplar drick-yoghurt morgon och kväll. Jag tror jag har någon annan brist också, eller rättare sagt anti-brist.. Det finns ingen större godismänniska än mig, men nu senaste dagarna har jag inte velat ha något godis alls. Äpplen är mycket godare! Och nu börjar jag drömma om en riktigt saftig mandarin (eller klementin då... kallar allt som är orange och mindre än apelsiner för mandariner, så får det vara vad det vill sen!)

Jag undrar vad man har brist på när man vill ha havregrynsgröt? Det är länge sen nu, men nu som då så inträffar det, det stora SUGET på havregrynsgröt. Hampus rynkar på näsan och säger att ingen vettig människa kan vara sugen på havregrynsgröt...

I brist på annat vettigt att göra (och kanske för att inte få en hjärtattack även i morgon när väckaren ringer) så ska jag krypa till sängs. Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Joho! Igår kväll blev jag sugen på havregrynsgröt, så de så!:P Ville inte ens ha sylt eller nånting, rörde bara ner lite frysta blåbär... Men nu fick du mig sugen på satsumer (det jag kallar mini-apelsinerna). :)

    SvaraRadera