2009/09/30

Ta en tripp till Paris

Idag har jag gjort en sak jag väääldigt sällan gör. Vi var på loppis, och jag köpte faktist något! (Vanligtvis tycker jag att de flesta grejjer är lite småäckliga, man blir alltid så konstig om händerna när man är på loppis och tar på sakerna, men de här kändes rena :P)

Jag blev helt förälskad i denna blå flaska som jag hittade på Röda korsets lopptorg, och medan jag ändå var galen och shoppade fick även snäckskalet komma med hem. Kalaset gick på hela 1.50!

Mamma har alltid lärt oss att inte leka med stearin och ljus och grejjer, men när man flyttat hemifrån får man väl göra vad man vill i eget bo, så jag tog ett par minuter och förvandlade den väldigt rena och fina flaskan till en ljusstake istället.

Ta bara fram den röd-vitrutiga duken, de fina tallrikarna och ett glas rött vin (vi låtsas att det inte är saft, visst!) och tänk dig hm.. kanske lite dragspelsmusik i bakgrunden. Känner ni inte den lätta varma kvällsbrisen på ett utecafé i Paris smeka era kinder och fladdra i håret?


Snäckskalet kommer också att få ett nytt liv som ljuslykta i badrummet.

2 kommentarer:

  1. Nu gäller det bra att fynda en röd-vit duk också :o)

    SvaraRadera
  2. Man kan VISST göra superfynd på loppis - och så kan man tvätta grejorna grundligt då man kommit hem! :) Och händerna!

    SvaraRadera