2011/04/25

Kimitoön 1

Nu är jag hemma från Kimitoön igen. Många bilder blev det, så jag kommer att dela upp det lite.
Vi bodde på den idylliska Bjärkas gård, men mesta tiden spenderade vi på Rohan.

De här bilderna är från lördagen då vi fick rida deras hästar och prova på en del övnigar.

Första övningen var med svärd, slå ner en figur från staketet och fånga ringar med svärdet i alla gångarter. Här rider jag Leevi.

Cattis ovan, och en av de killar vi delade lägenhet med nedan, rider den något mer bångstyriga Pojo.


Man fick också testa med lans, i äkta tornerspelsanda, men den var för tung, så den skippade jag. Bådskytte från hästryggen provade jag dock, men eftersom jag aldrig skjutit "på riktigt" förr, så slutresultatet var inte direkt lysande.


Här åt vi all mat på Rohan, väldigt mysigt både i dagsljus men speciellt på kvällen med massa tända ljus överallt.

Lunchen, en slags "piirakka" med en bönröra. Otroligt god, vacker att se på och väldigt mättande! Det fanns en till också som det stod Faravid på.

Det var allt för idag. I morgon kommer resten, med bilder från middagen och söndagens filminspelning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar