2009/08/27

Jag hade fel

Jag har all tid i världen!
Tråkigaste lektionen hittills, vi lär oss grunderna i Word (som iiingen i klassen ju använt sedan lågstadiet!)
Ganska onödigt, men vi har ju tillgång till datorer i alla fall..
Vi har fortfarande inget internet i lägenheten, vi var och skrev kontrakt igår men det kan ta 2 -3 veckor innan vi får det... Jag vet inte hur jag ska överleva!
Hampus sa något om något internet till telefonen, men vi får se. Jag klarar inte en likadan vecka till!!! Det är ju löjligt hur beroende man blivit av vissa saker.
Sådär allmänt så verkar skola okej, klassen verkar okej, timmarna har verkat okej fram till nu... Förhoppningsvis får vi börja lära oss något nytt på de här lektionerna också snart...

(ooh, vi lärde oss just hur man stänger ett dokument utan att avsluta programmet)

Nåja, nu vet jag ju inte vad jag ska skriva när jag en gång har tillgång till nätet.. förstås. Jag kanske har Hampus att posta något inlägg åt mig när jag kommit på det ultimata som ni inte kan leva utan att läsa!

5 kommentarer:

  1. ... fast jag märkte faktiskt när jag tog datakörkortet i tiderna att det finns diverse finesser med Word som man inte använder och som ingen märker om man använder eller inte förrän läraren rättade övningarna och påpekade att jag inte gjort på rätt sätt.... Så sov nu inte bort alla timmar : )

    SvaraRadera
  2. å sitt inte och blogga på timmarna...men det var roligt att få lite inblick i studierna !
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hehe! Ni har IKT förstår ja!? Vår IKT-kurs var iallafall världens onödigaste och tråkigaste! Värst blir det när det handlar om informationssökning, då blir det nelli och tria och fredrika om vartannat så man blir helt knäpp! Hela vår klass satt bara på facebook och kommenterade varandras "IKT SUGER"-statusar hela lektionerna ;D
    Nåja, hoppas iallafall resten av dina studier blir trevliga! :D

    SvaraRadera
  4. Ja vi har programlära elå na tådde... Häjla kursin sku handel om word, excel å powerpoint...

    SvaraRadera