2011/03/22

Vill ha vår

Jag längtar efter våren. Och sommaren. Jag tänkte nästan skriva hösten också, det är ju trots allt min favorit årstid, men nej, jag längtar inte efter hösten ännu.

VÅR VÅR VÅR! Kom!

Skulle våren komma nu skulle jag göra som Ronja Rövardotter och springa runt och upphäva mitt vårskrik.

Visst, man kan väl säga att våren redan är här, men den här delen av våren är jag inte så förtjust i. Slask slask slask. Och så lite mera snö, och så slaskar det igen. Jag längtar efter den dagen då solen smält bort all snö, så det inte slaskar längre. Jag vill kunna sitta ute i fjolårsgräset och känna solens värmande strålar i ansiktet. Jag vill hitta små blommor som börjat våga sig upp och höra vattnet porla i bäckarna. Så det så!

1 kommentar:

  1. Lugn bara lugn, då du minst anar det så märker du att nu är det V Å R. Fast då jag ser drivan ovanpå mina blomlökar så undrar jag om de hinner titta fram innan augusti! Ha det bra medan du väntar!

    SvaraRadera