2011/03/07

Påskgodis

Oj vad jag blev glad idag när jag såg att de har börjar sälja påskgodis i affärerna! De här längtar jag efter hela året annars, så det gäller att passa på den korta tid de finns!


De är de som är i den gröna påsen alltså, de gula och rosa (?) påsarna bryr jag mig inte så mycket om.


Tyvärr brukar jag få allt för lite av dem, eftersom jag ju godisfastat under fasteperioden innan påsk de senaste eh.. typ tre åren, och alltså inte ätit något godis då. Sedan när jag fått börja igen brukar de vara slutsålt överallt.
I år ska jag också "fasta" men jag gör det lite annorlunda i år. Under 40 dagar ska jag försöka att bara handla saker jag verkligen behöver. Inget godis, inga nya kläder, inga akvariesaker eller liknande. Men bjuder någon på godis kommer jag att äta det i år!

3 kommentarer:

  1. Meddelande till H-s. Bjud inte!!!!

    SvaraRadera
  2. Tänkte att det skulle vara som ett stöd för dina beslut!!

    SvaraRadera