2011/03/09

Fastetid

Då börjar fastetiden då.
Som de som känner mig vet så har jag ju "fastat" i 3 år redan. Inte på det traditionella sättet, men helt enkelt varit utan något som jag egetligen inte behöver under fastetiden. Hittills har det handlat om godis. Jag har alltså godisstrejkat 40 dagar innan påsk. För en sockerberoende person som mig är det faktiskt ganska jobigt!

I år ska jag, som jag skrev för något inlägg sedan, göra lite annorlunda. Jag ska inte neka mig själv godis, men jag ska inte heller köpa något. Inga kakor heller, eller andra onödiga saker.

Det enda jag i princip ska betala nu i 40 dagar framåt är:
Mat
Bensin
Hyra
Övriga räkningar

Önska mig lycka till..!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Du fixar det! :)

    SvaraRadera
  2. Sen kan man alltid diskutera vad som räknas som mat. I alla fall önskar jag dig LYCKA till. Försök räkna ut vad vinsten blir, den har ju också ett visst nationalekonomiskt värde.

    SvaraRadera