2010/05/27

Valkar

Oj, nu är jag trött i händerna!
Ni minns kniven jag gjorde?

Nu äntligen håller den på att få ett fodral också. Idag har jag gröpt ur och format en träbit som bladet ska ligga i (för att inte skära sönder lädret) och nu ska jag börja skissa lite på utformingen så kanske jag kan börja med läderarbetet i morgon!

Fortsätter det så här så har jag snart fler valkar i händerna än en riktig karl! Idag fick jag säkert några nya av allt raspande, filande och sandpapprande, igår fick jag väl någon när jag lärde mig göra upp eld med ett eldstål (det är myycket svårare än det ser ut, men jag lyckades till sist!) och så har jag ju mina stickvalkar efter mina stickmaraton runt julen. (Ja, man får valkar av att sticka också, på högerhandens ringfinger där stickan ligger mot hela tiden har jag nu en vacker liten knöl)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar