2009/07/30

Nej nu får det verkligen börja vara nog

Med arbetet alltså.
Det börjar bli dags för semester när man t.o.m. drömmer mardrömmar om det!

Det är natten till Hampus födelsedag och jag kan inte sova. Av någon anledning går jag därför ut och hämtar först ett paket från posten(där det förstås också finna en anställd som inte kunde sova) och sedan går jag vidare till bassängen.
Plötsligt är det fullt med folk där, både personer från byn och så ett stort gäng överförfriskade finner som jag plötsligt inte vet hur jag ska hantera.
Jag börjar gripas av panik när det går upp för mig vad jag håller på med och får till sist upp alla ur bassängen, bara för att de ska börja härja i omklädningsrummen i skolan i stället. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, klockan är halv 4 på morgonen och vi ska bli väckta tidigt nästa morgon och jag vill sova!
Sedan kommer plötslig min chef dit och jag hoppas så innerligt att han inte ska märka att jag gjort något jag inte skulle ha fått. Mitt uppe i denna panik hörs plötsligt sång...

Ja må han leva, ja må han leva....



Vilken lättnad att upptäcka att man faktiskt legat i sängen och sovit hela tiden!

1 kommentar: