2009/07/18

Dilemma

Jag läste för en tid sen en kolumn som handlade om folks olikheter som kan leda till smärre dilemma när två personer flyttar ihop. Jag tror att jag och Hampus har ett sådant..
Jag vill att köksbordet ska vara rent och snyggt, det är ju där man ska sitta och äta! Hampus däremot gillar att strö ALLT över bordet, papper, väskor, reklam och en hel massa annat.
I sovrummet däremot, när vi ska gå och lägga oss, så viker han snyggt och prydligt ihop sina kläder och lägger dem på en stol. Jag däremot kastar mina kläder och väskor och böcker och annat över hela golvet.

Vi får helt enkelt jobba på det här för vi har en LÄGENHET!!!

2 rum och kök (ett gigaaantiskt kök!), 54 kvadrat på brändö. På kråkfjärdsgatan, är det inte ett för gulligt namn?
Det är lite slitet och det är inte världens största lägenhet, men den känns... rätt!

The kitchen

Ett av rummen

Visar mer sen när vi börjat inreda:)

2 kommentarer:

  1. Grattis till er lägenhet! Köket ser ju stort och bra ut.Ni kommer säkert att trivas där. Det där dilemmat du skrev om tror jag finns i alla förhållanden. Vi är ju alla olika och gör på olika sätt, så vi får anpassa oss efter varandra, och det tror jag att ni klarar bra. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. tack tack! Ni måst kom å häls på na sedan tå vi ha få tiit na saker:)

    SvaraRadera