2011/10/24

Bröd och vantar

Jag har tidigare provat baka en del medeltidsinspirerade bröd, men inte riktigt lyckats med dem. Idag hittade jag ännu ett nytt recept som jag lätt skeptiskt ställde mig i köket för att prova.

Döm om min förvåning när dom faktiskt var goda!
Mor sa så träffande att det såg ut som köttfärsbiffar, men dom smakade riktigt bra. Nu fuskade jag också och stekte dem i stekpanna istället för att grädda dem över öppen eld, så det har jag ännu kvar att prova.


Jag har ju en del work in progress för tillfället med mina små projekt, men här är ett som börjar vara inne på slutrakan. Fick en beställning från Sverige på ett par nålbundna vantar och nu är det bara tummarna och valkandet (tovandet) kvar innan jag får springa iväg till posten med dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar