2011/09/07

Så kan det gå, nålbundna barntofflor till salu

För ett tag sedan beställde jag ett par skor till min vikingadräkt från England. Tydligen hade inte vikingarna som var ute och härjade och slogs så små fötter som jag, så det blev ett par i storlek 40 (mot mina vanliga 38). 

För att fylla ut dem lite har jag nålbundit ett par strumpor som jag bestämde mig för att färdigställa idag. Det var bara valkandet (tovandet) som återstod.

Innan valkning
 De blev precis så fina som jag trott de skulle bli. Bara det att..... de är typ 20 numror för små....
Eftersom jag är en modern och lat viking slängde jag glatt in dem i tvättmaskinen med lite annan tvätt och satte igång programmet. Här nånstans tänkte jag väl inte riktigt efter, så istället för det kortare program och i princip 0 centrifugering tog jag det vanliga 2 h programmet.

Resultat: Minitofflor. 

Är det någon som vill ha så finnes här ett par söta, tjocka, handgjorda nålbundna ylletofflor. Är ca 14 cm långa (vilken skostorlek det är låter jag vara osagt). Fås billigt då jag inte själv har nån användning för dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar