2011/09/14

Gårdagens äventyr

Det här med blodgivning var ganska intressant, kul att i efterhand kunna följa sina reaktioner.


Först i väntrummet: panik
Sen när det väl blev min tur fick jag en supergullig sköterska som gjorde mig lugn direkt.
Liten humörsvacka vid själva sticket, men det gick över rätt fort och sen låg jag nu mest där och tyckte det hela var ganska trevligt. Hade tydligen bra tryck på också, tog de 5 minuter innan påsen var full är det bra.
Sen blev jag lite yr där när de drog ut nålen och att ligga där med lätt illamående var ju inte så kul. Som tur var gick det över snabbt och så var tanterna och gubbarna så gulliga också och hämta juice att dricka och sånt.
De tyckte jag skulle ligga kvar ganska länge, men när svindeln väl gick över var det hela väldigt trevligt igen.

Dessutom fick jag en hel del saker; två väskor, en pins, en förpackning järntabletter och en massa broschyrer. Inte illa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar