2011/06/13

Temperaturdropp

Idag var det sisådär 20 grader kallare än i förra veckan, mulet, blåsigt och regn på jobbet. Inget oväntat dock, simskolan började ju idag! Under mina 4 år vid bassängen har det aldrig slagit fel - första veckan när bassängen öppnar är det helt okej väder, men andra veckan, när simskolan börjar, då blir det alltid kallt och regn.

Frös gjorde jag dock. Före lunchpausen satt jag iklädd allt jag hade i väskan (inkl. regnkläderna trots att det inte regnade då ännu) för att försöka hålla värmen. Efter lunch hade jag byltat på mig så jag såg ut som en stoppad korv där jag satt med långkalsonger, jeans, värmebyxor och galonbyxor, dubbla tröjjor, vinterjacka och regnjacka samt en engångsregnrock och hukade under ett paraply.
Skönt när simskolan var över och de vanliga kunderna lyste med sin frånvaro så att jag kunde värma mig lite i bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar