2011/06/21

Om jag hade..

Om jag bara hade ett badkar, då hade jag fyllt det till brädden med riktigt hett vatten. Därefter hade jag hällt i rikligt med väldoftande badskum så att det blev bubblor i massor. Jag hade tänt några ljus och glidit ner i värmen, låtit vattnet försiktigt lösa upp mina spända muskler. Jag hade lyssnat på lugn musik, och druckit ett glas gott rött vin. Jag hade kanske läst en bra bok, eller bara legat och slappnat av. Och jag hade inte rest mig igen innan vattnet blev riktigt kallt.

3 kommentarer:

  1. Rita har ju ett badkar. Du får säkert låna det!!!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Du hann före, Maj-Len... Jag antar att Emelie väntar på att Hampus ska få bastugolvet färdigrenoverat så att varmvattnet i badkaret blir tillgängligt! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag hade en gång ett halvt badkar.
    Och det var precis sådär mysigt som du beskriver det...

    SvaraRadera