2010/06/14

Gitarr

Nu har det gått nästan en vecka sedan jag bloggade sist, så jag tvivlar på att jag har så många läsare kvar, men ibland måste man ta en paus och fokusera på annat än bloggandet.

Nu kände jag i alla fall för att skriva ett litet inlägg, och det får bli i musikens tecken. Jag är inte speciellt musikalisk av mig, men för några år sedan tog jag en nybörjarkurs i gitarrspel. Idag fick jag för första gången på länge lust att ta i gitarren och försöka lära mig spela "Somliga går med trasiga skor" som spelat i mitt huvud hela dagen.



Just den sången passar så perfekt in på mitt humör idag. Hampus tycker den är sorglig, men jag skulle inte säga det. Den går kanske i moll, men de flesta sånger jag tycker är vackra gör ju det...

1 kommentar:

  1. Det är en ganska svår låt att spela och sjunga! Duktigt! När får man höra?? På skären i helgen, kanske?

    SvaraRadera